reklama

Barack Obama na vlastné oči...

...teda skôr na vlastné uši, cez vyše stotisícový dav v Civic Center Parku v centre Denveru som Obamu zahliadla len niekoľkokrát. Napriek tomu som sa však (dobrovoľne) stala obeťou davovej psychózy a aj preto mám po dlhej dobe motiváciu opäť písať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

Podľa prítomných Coloradčanov sa naposledy takáto masa ľudí zišla, keď Colorado Avalanche získali v roku 2001 Stanley Cup alebo keď Colorado navštívil pápež. Colorado je tradične „červený“ = republikánsky štát, a preto nikto neočakával, že sto tisíc ľudí príde privítať niekoho, kto nekandiduje za republikánov, alebo aspoň nad hlavu nedvíha Stanleyho pohár.

Ani Obama, ani samotní organizátori tak vysokú účasť rozhodne neočakávali (aj napriek faktu, že miestny futbalový tým Denver Broncos mal túto nedeľu voľno). Zvuk z mikrofónov bol dostatočne hlasný len keď vietor fúkal správnym smerom a rady čakajúce na bezpečnostnú kontrolu boli dlhé niekoľko míľ.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ani studený vietor, ani štvorhodinové čakanie v radoch však nikoho neodradilo od skandovania „Obama! Obama!“, jedného z volebných hesiel „Yes we can!“ či „Bush sucks!“. Červený štát dnes znovu zmodrel ako symbol demokratickej modriny pod republikánskym okom.

Obamov prejav samozrejme nepriniesol nič nové a prevratné, napriek tomu sa mu však každá dobrá myšlienka odmenila obrovským potleskom. Môj nápad podplatiť volebnú komisiu, aby mi umožnili voliť Obamu sa s takouto odozvou samozrejme nestretol (ale vraj by to mohlo fungovať, ak by som chcela voliť McCaina).

Doma (teda skôr v Prahe) mám veľa známych, podľa ktorých si Obama neuvedomuje základné princípy fungovania sveta, a preto ak by mohli, volili by McCaina. Mám však pre Vás jeden odkaz – ľahko sa vám volí McCain, ak nežijete v USA. Ak nežijete v strachu, že ak Vám praskne slepé črevo tak Vás za a) nikto nezoperuje alebo za b) zoperuje a vy budete pol života splácať účty. Ak beriete malú násobilku ako základné vybavenie piataka alebo ak beriete ako samozrejmosť, že každý vie nájsť svoje hlavné mesto na mape sveta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mňa si Obama svojim triezvym pohľadom na svet a férovejším prístupom k voľbám rozhodne získal už dávno. Posledné voľby mal vyhrať „ktokoľvek, len nie Bush“, tentokrát však demokrati vsadili na skutočnú osobnosť, ktorá dokáže zmobilizovať davy a priniesť zmenu (alebo sa o to bude aspoň vierohodne snažiť).

Júlia Fedorová

Júlia Fedorová

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prešovčanka na americkom stredozápade, ktorej náboženstvom je viera v Murphyho zákony a napriek tomu aj vo večný optimizmus Zoznam autorových rubrík:  Zážitky z ColoradaAktuálne stavy mysle

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu